Mindenki dolgozik

Miután elfogadtam a Cambridge-i állást, nem gondoltam, hogy komolyan veszik, hogy a csapattal szeretnék dolgozni pár hétig csak hogy szokjam a friss levegőt. De ők mégis. Foglaltak nekem szobát egy hotelben 4 napra, hétfőn megyek és pénteken utazom vissza majd Londonba. De ne szaladjunk ennyire előre.

Szombaton ünnepelvén egyik spanyoleányzó szülinapját nem tudtuk kihagyni (pedig próbáltuk) a szombati bulit. Iszogattunk, megismertük az egyik lány francia pasiját, elénekeltük spanyolul, katalánul, franciául és magyarul a boldog szülinapot és nekiveselkedtünk az éjszakának. Lehet csak nálam megszokott, hogy nem szólítok le mindenkit a metrón, Alexandris (a francia) mégis összespanolt a metrón pár orosz úriemberrel. A buliba a jegyet egy nagyon kicsi utcára néző jegyirodában (?) vettük 10 fontért, majd egy kedves fekete úriember utcákon keresztül a discoba kísért  Kezdtem aggódni, hogy a végén a vesém bánja a dolgot, de végül is disco volt ahova betoppantunk, csak azt elfelejtették mondani, hogy már tele van. Hasonlított a szerdai pécsi est caféhoz, amihez már hozzászoktam. A különbség a sör árában mutatkozott, a 0.33as söröcske itt 1500 Forintért volt mérendő, de ettől eltekintve egész jó volt. Általában mindenre van egy B és egy C tervem, de most ezek híján, buszok után kellett kérdezősködnünk, és sikerült is betalálnom egy rendőrt. Arról most ne essék szó, hogy a buszon jól bealudtunk és tovább mentünk a kelleténél, ami így is egy óra volt a belvárosból.

Hétfőn indulás ismét Cambridge-be  A nap fele azzal telt, hogy Gia, a HRes csaj elmesélte a munkakönyvet, a szerződést, a biztonsági és házi szabályzatot  megmutatta az irodát, bemutatott mindenkit, hol vannak az üdcsik, meg a zabpelyhek, a kávé meg minden ami egy irodába kellhet. Kaptam egy ideiglenes gépet amire szépen felsorakoztattam a programokat amikre szükségem lehet, és nagyjából ennyiből állt a hétfő.

Munka után Gia vitt a hotelig kocsival. Ez volt az első alkalom, hogy angol kocsiban ültem, és hogy nő vezetett mellettem. Utunk elején megnyugtatott, hogy még csak háromszor törte totálkárosra a kocsit, de nem kell izgulni mert az utóbbi két évben nem volt balesete.

Hotelban lakni először igazán jó móka, szép szobában lakni, hotelban tv-t nézni mint a filmekben, élvezni a pici cukrot amit a pici csészébe tehetünk a pici teához, de egy idő után mocskosul unalmas egyedül. Kimennék, de vagy esik az eső, vagy nagyon messze van a belváros, és mire végzek a melóval kimenni, visszajönni áhh. Ha jövő héten is itt leszek kitalálok valamit a buszozásra. Csak jár erre egy. Ha már hotel. Miért van minden hotel minden szobájában Biblia? Aminek minden lapja fele olyan vastag mint egy A4es lap, még a szöveg is átüt a túloldalról, gondolom normál lappal dupla olyan nagy lenne, és akkor nem olvasná senki. (most olvassa valaki?)
Halld mit az Úr szólá hozzád, ó Izrael háza. A hotel legjobb része a reggeli, ahol sült tojás, bacon, gomba, szoszidzs, lekvár, fánk, piritós, gyümölcs, joghurt és zabpehely van minden mennyiségben. Kár hogy korán reggel nincs étvágyam, kénytelen leszek 6kor kelni, hogy később betömhessem a fenti sorrendben.

Második napon kezdtem megismerkedni az eszközökkel amiket a többiek használnak a fejlesztéshez. Amit fejlesztünk az AchieveService amolyan ügyviteli szoftver: a nőci áll az okmányiroda recepcióján, és ha jön az ügyfél, a nőci bepipálja mivel kapcsolatban akar ügyet intézni, felveszi az adatait és ad neki egy ticketet. A következő menüt egy másik nőci használja, aki megnyomja a gombot pittyen a csengő, és felveszi a további adatokat és így tovább. Az irodában van egy HRes lány Gia, aki hiperaktív, van egy fekete srác aki egész vicces, ő a raszta gyerekkel együtt most végzett a középsuliban? (a graduated szerintem ezt jelenti) Van egy Jamesünk aki amolyan ügyfélreferens, meg teszter. Brett a főnök, aki szintén az irodában kószál, és ha most a Csibi megnemértett művész poénjával akarnék élni, akkor ő Brett az overlord, mi meg a lurkerek (nyugi énsemértem). Apropó Csibink is van egy, aki ugyanolyan szakállgombóc, linuxrajongó és nerds 2^2 ever pólóban járkál. Jó kis csapat, mindenki segítőkész, erre nem lehet panasz, én még kicsit csendes vagyok.

Eme bekezdés inkább szakmai jellegű, úgyhogy akit nem érdekel ugorhat egyet. A munka menete szépen ki van találva, Pivotal Trackert használunk a taskok kiosztásához, scrumhoz hasonlóan pontozás van, a google docssal szemben itt a taskokhoz akár screenshotokat is lehet csatolni, leírást írni stb. SVNhez a githubot használjuk, aminek a konzolja kissé idegen még, a Csibi viszont imádná bepüfölni a parancsokat 8 órán keresztül. Az AchieveService szoftver leginkább javascript, egy igen egyszerű php szolgálja ki amit api brokernek hívnak, de ez nekem még felfedezetlen terület. Ha a javascript a gyár akkor a request egy kis teherautó ami az úton elvész a ködbe, és response-al megpakolva tér vissza. Kb ennyit tudok az api brokerről, php-t és adatbázist még nem láttam. Mint minden cég életében, itt is akad egy programozó akinek a kódját kell értelmezni, majd kijavítani, vagy egy az egyben felgyújtani, itt ezt Rodnak hívják. Az ilyen javascript objecteken átrágni magad nagyon izgalmas, nekem a vér folyt a fülemből amikor láttam, hogy egy objectből egy ciklussal ugyanolyan objectet gyártott fölöslegesen, vagy olyan feltételt írt ami sosem teljesül. Ma sikeresen megoldottam egy egyszerű taszkot. 4kor szokás tartani egy megbeszélést, ahol mindenki elmondhatja, hogy aznap mit csinált, itt még nem dicsekedhetek, de eljön az én időm is.

Cambridgeről most nem készül kép, mert nincs miről csinálni. Az emberek nagyon fittek, sokan futnak, de mégtöbben bringáznak. Azt mondjuk megfigyeltem, hogy a többség leszáll a 3 fokos emelkedő előtt és inkább tolja, ezért csak 2 fogaskerék van elkopva a bringán. Vagy lusták, vagy hülyék használni a váltót. Fizu csak jövő héten lesz úgyhogy spúr üzemmódra váltva, kénytelen vagyok apróbb táplálékcsomagokat a hotelba csempészni, úgy mint fánk, szendvics, gumicukor, csoki meg fánk. Ittlétem során a sportéletmód gyakorlatilag a nullához konvergál, de amint meglesz a fizetés érdekemben áll ellustulni. A HRes lány már lecseszett, hogy ne húzzam az időt a munkaeszköz választással, úgyhogy választottam egy macbook pro-t, meg egy akkora monitort amivel takarózni lehet hidegebb téli éjszakákon. Az osx egyelőre idegen úgyhogy kezdetben emulálok rá egy windowst (az illetékes olvasók kezdjenek kővel dobálni) amíg meg nem értem az AchieveServicet, aztán utána ráérek pepecselni az OSXel.

A munkaidő igen szerencsétlenül lett kitaláva, 9-17:30ig, és közben van egy óra ebédszünet. Reggel 7kor kell kelni, hogy reggelivel együtt besétáljak munkába, és kb fél 7re esek haza, és a maradék 4 óra csak úgy elröppen. A későbbiekben megpróbálok velük kiegyezni egy 8-16:30as munkaidőben, ha már otthonról dolgozok.
Jobban belelátva a dolgokba kiderült, hogy ez inkább hekkelés mint fejlesztés. Elkezdtek újraírni valamit, de szarul, és most megy a jQuerz verziók közötti gányolás. Ez így már annyira nem is tetszik, de talán később ha jobban átlátom a dolgokat, és is profi szinten fogok gányolni. Csak vicceltem, ha elegendő egzisztenciám lesz a cégnél megpróbálok rávilágítani, hogy ezt lehetne jobban is.

Végre péntek, nyitottam számlát is, így egyheti kis fizetésem már landolhat is rajta jövő szerdán. Ami persze csak a jövő havi albira lesz elég, úgyhogy pénzben úszkálásról még szó sincs, de a karácsony már vidámabb lesz. Aki még nem ismerné a Portalt, annak ajánlom hétvégére agytornának. Jó pihenést.

Reklámok

4 hozzászólás

  1. Any update my friend?

    • holnap

  2. A macbook nem is ér többet, minthogy windowst emumicsináljál rá;) a graduated -et meg sztem közép- meg fősuli végére is mondják. (de aki my sweet 16-t néz az nyílván csak előbbiről tudja biztosan:D:D:D:D) bocsi! Majd olvaslak ezentúl, leszámítva azokat a részeket ahol ilyen سخيف غير مفهوم

    • Laura voltam, remélem nem derül ki.
      😀

Vélemény, hozzászólás?

